OXFORD, U.K. — mai 4, 2023 —

Sophos, a global leader in innovating and delivering cybersecurity as a service, today announced the appointment of Pat Sheridan as senior vice president of Americas sales.

“Pat will be instrumental in accelerating growth of Sophos’ rapidly growing Managed Detection and Response (MDR) and incident response services, as well as our more than $1 billion endpoint, network, email, and cloud security product portfolio, in the Americas,” said Bill Robbins, president of worldwide field operations at Sophos. “Pat is an accomplished sales leader with deep cybersecurity expertise and nearly three decades of experience delivering high-performing sales operations and strategy. He’ll be a tremendous asset to Sophos and our frontline channel partners and collective customers.”

Prior to Sophos, Sheridan served as senior vice president of Americas sales at Trellix. He also held several leadership positions at FireEye, where he played a key role in the 2021 acquisition of its product business, including senior vice president of worldwide sales, Americas sales and U.S. public sector sales. Sheridan also held leadership roles at Commvault, Data Domain, BladeLogic, and Brocade, and served as a captain in the U.S. Army. He holds a Master of Business Administration from Duke University and a Bachelor of Arts in Political Science from Bucknell University.

“The threat landscape is growing more complex, and ransomware remains one of the most pervasive threats, as evidenced in the Active Adversary Report for Business Leaders. Adversaries are also executing attacks faster than ever before, and the need for industry-best, always-on defenses are imperative,” said Sheridan. “Widely recognized as the gold standard in cybersecurity, Sophos has long led the mid-market segment. There’s extraordinary opportunity to optimize Sophos’ strengths, build on its successes and amplify growth within the midmarket and across larger organizations, and I look forward to applying my results-driven approach in running enterprise, commercial, channel, and public sector sales teams to do exactly that.”

À propos de Sophos

Sophos est un leader mondial et un innovateur dans le domaine des solutions de cybersécurité avancées, qui comprend des services managés de détection et réponse (MDR) et de réponse aux incidents, ainsi qu’un vaste portefeuille de technologies de sécurité qui protègent les systèmes endpoint, les réseaux, les messageries et le Cloud contre les cyberattaques. Sophos est l’un des plus grands fournisseurs de cybersécurité et protège aujourd’hui plus de 500 000 entreprises et plus de 100 millions d’utilisateurs dans le monde contre les adversaires actifs, les ransomwares, le phishing, les malwares, etc. Les services et produits de Sophos sont connectés à travers sa console d’administration Sophos Central basée dans le Cloud et sont alimentés par Sophos X-Ops, l’unité de renseignement sur les menaces transversale de la société. L’intelligence de Sophos X-Ops optimise l’ensemble de l’écosystème de cybersécurité adaptatif (ACE) de Sophos, qui comprend un datalake centralisé exploitant un ensemble riche d’API ouvertes à destination des clients, des partenaires, des développeurs et des autres fournisseurs de cybersécurité et de technologies de l’information. Sophos fournit des services de cybersécurité aux entreprises qui ont besoin de solutions de sécurité clés en main et entièrement gérées. Les clients peuvent également gérer leur cybersécurité directement avec la plateforme d’opérations de sécurité de Sophos ou utiliser une approche hybride en complétant leurs équipes internes avec les services de Sophos, notamment la chasse aux menaces et la remédiation. Sophos vend ses produits par l’intermédiaire d’un réseau mondial de partenaires et de fournisseurs de services gérés (MSP : Managed Service Provider). Le siège de l’entreprise est basé à Oxford, au Royaume-Uni. Plus d’informations sont disponibles sur www.sophos.fr.